Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?
Başka bir deyişle, satın alınan ürün yanlışsa, tüketici tahkim komitesi, ürünün teslim tarihinden önce tüketiciye uygulanmalıdır.
Ayıplı bir ürünü değiştirmek hak mı sorumluluk mu özgürlük mü?
Utanç daha sonra ortaya çıksa bile, malların teslim edilme tarihinden tüketiciye teslim edilme tarihinden yanlış bir vaka sınırlama süresi olması durumunda talep üzerine sınırlama süresi.
Ayıplı malın yenisi ile değiştirilmesini isteme hakkı nedir?
4077 sayılı Kanun’un 4. maddesi uyarınca, tüketicinin geri ödenmesi de dahil olmak üzere yanlış mülkün teslim edilmesi durumunda, sözleşmeden sözleşmeden geri dönme hakkına sahiptir ve sözleşme yanıltıcı veya talep edilen sözleşme anlaşması yerine geçecektir. fiyat azaltma veya ücretsiz onarım.
Mağazadan alınan ürün değiştirilebilir mi?
Yasal olarak gerekli nakit alımlarının utançları yoksa, ürünü iade etme veya değişiklik talep etme hakkı yoktur.
Ayıplı mal nasıl değiştirilir?
Satıcı yanlış mülk için isteğe bağlı haklarını kullanmazsa, satın alınan ürünün değerine uygun olarak tüketici tahkim komitelerine veya tüketici mahkemelerine başvurarak haklarını kullanmak mümkündür.
Değişim hakkı kaç gün?
1. 6502 No’lu Tüketicinin Korunması Yasası uyarınca, alıcı, yasal ve cezai yükümlülük olmadan ve gerekçesiz olarak teslimat tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde taşınma hakkını kullanarak satın alınan ürünü iade edebilir.
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Tüketici, satıcıyı aldığı ürünün haklarını kullanmadan önce 30 gün içinde kusurlu olduğunu bildirmelidir. Bu eylem yasal olarak “utanç duyurusu” olarak adlandırılır. Utanç şekle bağlı olmadığından, utanç telefon veya yüz yüzü ile yapılabilir.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
“Malların açıkça kusurlu olduğu anlaşılıyorsa, tüketici satıcıyı otuz gün içinde bildirimle bilgilendirmelidir.
Ayıplı malı nereye şikayet ederim?
Alo 175. Bakanlık Bakanlığı’nda kurulan “ALO 175 Tüketici Danışma Hattı”, “Tüketicilerimizin sorunlarına yönelik çözümlerin sunulduğu ve sorumlu yetkililere başvurmaları gereken talimat verildiği bir“ Çağrı Merkezi IELTI’si olarak hizmet vermektedir. Başvuru ve başvurmanız gereken ilgili makamlara, tüketici anlaşmazlıklarına çözüm.
Kaç arızada ürün değişir?
Bir garanti ile kaplı bir cihaz aynı hatayı dört veya dört kez dört kez tekrarlarsa, üreticinin bu ürünü ücretsiz olarak değiştirmesi gerekir. Bu hakları kaybetmek istemiyorsanız, yetkili hizmetler için endüstriyel ürünlerin onarımını yapmalısınız.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Hatalı mallar hakkında konuşmak için, sözleşme tarafından kabul edilen mallar teslim edilmelidir, mülkün türü ve kalitesi nedeniyle malların taşıması gereken özellikler eksik olmalıdır. Bu nedenle, mal miktarının eksikliği utanç değildir.
Değişim yapmayan mağaza nereye şikayet edilir?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; Tüketici Bilgi Sistemi (TüB bakiyeleri) ve tüketici tahkim komiteleri elle veya elektronik olarak post veya elektronik olarak e-devlet kapısı aracılığıyla yapılabilir.
Ayıplı ürün iade süresi ne kadardır?
Diğer yasalarda veya sözleşme sürelerinde daha uzun bir süre tanımlanmamışsa, hatalı mülkün sorumluluğu, utanç verici olsa bile, daha sonra ortaya çıkan malların utanç duysa bile tüketicinin tüketici tarihine tabidir. .
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Kalite, hızlı bir şekilde kötüleşen mallar/hizmetler ve son kullanma tarihi açısından hızlı bir şekilde kötüleşen mallar/hizmetler, mevcut mallar/hizmetler kopyalanabilecek tüm yazılım ve programlardır.
Ayıpsız misli ile değişim ne demek?
Satıcı, alıcının oy haklarını benzer mallara hemen benzer şekilde kullanmasını ve tüm hasarı ortadan kaldırmasını engelleyebilir. Alıcı sözleşmeden geri dönme hakkını kullanırsa, hakim satışı onarmaya veya satış fiyatını azaltmaya karar verebilir.
Ayıplı mal aldığımızda neler yapmalıyız?
Tüketici, satıcıyı aldığı ürünün haklarını kullanmadan önce 30 gün içinde kusurlu olduğunu bildirmelidir. Bu eylem yasal olarak “utanç duyurusu” olarak adlandırılır. Utanç şekle bağlı olmadığından, utanç telefon veya yüz yüzü ile yapılabilir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Süreç ücretleri, davayı kontrol etmek için mahkeme için yasal olarak ödenmesi gereken masraflardan biridir. Kural olarak, davacı açılacak her durumda müzakere ücretlerini ödemelidir.
Ayıplı malı nereye şikayet ederim?
Alo 175. Bakanlık Bakanlığı’nda kurulan “ALO 175 Tüketici Danışma Hattı”, “Tüketicilerimizin sorunlarına yönelik çözümlerin sunulduğu ve sorumlu yetkililere başvurmaları gereken talimat verildiği bir“ Çağrı Merkezi IELLI. Başvuru ve başvurmanız gereken ilgili makamlara, tüketici anlaşmazlıklarına çözüm.
Malın ayıplı olduğunu kaç gün içinde satıcıya ihbar edilir?
Utanç, malların teslim edildikten sonra sekiz gün içinde alıcıyı incelediğiniz veya incelediğiniz belirlendiğinde net değilse, bu test nedeniyle malların yanlıştır.