Tartışma yönteminin teknikleri nelerdir?
Tartışma yönteminin sınıf içinde ve dışında uygulanabilen büyük grup tartışması, münazara, panel tartışması, karşı panel, sempozyum, panel tartışması, forum, collegium, vızıltı grupları gibi çeşitli teknikleri vardır.
Forum tekniği nasıl uygulanır?
Forumda konuşmacılar arasında tartışma olmaz ve konuşmacılar birbirlerine soru sormazlar. Panel tekniğine benzemesine rağmen, asıl fark konuşmacıların başlangıçtan itibaren izleyicilerin sorularına cevap vererek kendi görüşlerini savundukları bir teknik olmasıdır.
Brifing yöntemi nedir?
Briefing kelimesinin Türkçe anlamı özet, özlü sunum veya sunumdur. Yetkili bir kişiye verilen özet bilgi anlamına da gelen briefing, İngilizce’ye briefing olarak çevrilir. Brief kelimesi Türkçe’de “briefly” olarak geçer.
Sempozyum nedir, öğretim ilke ve yöntemleri nelerdir?
Bir sempozyum/bilgi festivali, bilimsel, sanatsal ve entelektüel öneme sahip bir konunun farklı boyutlarını bir grup öğrenci veya izleyici önünde paylaşmakla ilgilidir. Bir konuyu tartışmayı değil, ilgili araştırma/bilimsel bilgiyi izleyiciyle paylaşmayı amaçlayan bir tartışma tekniğidir.
Fikir taraması tekniği nedir?
Fikir elemesi: Kısa süreli bir tartışma grubu türü olan fikir elemesinde, 4-9 kişilik gruplar belirli bir konu hakkında 5-10 dakika konuşurlar. Burada yaratıcı düşünme ve sorunlara farklı çözümler bulma önemlidir. Öğretmen fikir elemesini çeşitli şekillerde kullanabilir.
Akvaryum tekniği nedir?
Balık kasesi tekniği, öğrencilerin ilgilendiği veya üzerinde anlaşamadığı konuları öğretirken çok etkili bir tartışma tekniğidir. Öğrencilerin tartışma ve grup çalışması becerilerini geliştirmek için kullanılır. Bu teknik, sınıfta uygun bir yere bir daire çizmeyi içerir.
Öğrenme galerisi tekniği nasıl uygulanır?
Öğrenme galerisi tekniği, öğrencilere gelecekle ilgili sonuçlarını akranlarıyla paylaşma fırsatı vermek için kullanılır. Öğrencilerden geleceğe yönelik tahminlerini yazılı veya görsel olarak sınıf duvarına asmaları istenir (E3.
Zıt panel tekniği nasıl uygulanır?
Bu teknikte, önce paneli yönetecek bir lider seçilmeli ve sınıf iki bölüme ayrılmalıdır. Daha sonra her bölüm 4-5 kişilik küçük gruplara ayrılmalıdır. Daha sonra sınıfın yarısı soru grubu, diğer yarısı da cevap grubu olarak belirlenmelidir.
Çember tekniği nasıl uygulanır?
Tartışmaya katılan 10-15 öğrenci bir daire şeklinde oturur. Lider tartışma konusuyla ilgili açılış konuşmasını yaptıktan sonra katılımcılara tek tek sorular sorar. Her konuşmacıya konuşması için 1-2 dakika verin. Tartışmalar sırasında yanlış cevaplar varsa, liderin bunları düzeltmesi iyi bir fikirdir.
At nalı tekniği nedir?
At nalı teorisi veya at nalı modeli, aşırı sol ve aşırı sağ ideolojilerin birbirinin zıttı değil, aksine benzer fikirler olduğunu savunan bir siyaset bilimi terimidir. “At nalı” terimi, at nalı şeklinin sol ve sağ uçlarının birbirine yakın olması nedeniyle isimde kullanılmıştır.
Arkası yarin tekniği nedir?
YARININ ARKASINDA TEKNİĞİ Sınıfa bir film veya hikaye sunulur ve kritik noktada kesilir. Öğrencilere şu soru sorulur: “Bu noktadan sonra ne olabilir?” Cevaplar sorular sorarak elde edilir. Tüm cevaplar sebepleriyle birlikte tahtaya yazılır. Film veya hikaye kaldığı yerden devam eder.
Kollegyum tekniği nedir?
Kolej tekniğinin Türkçe anlamı uzman görüşüdür. Bir uzman grubuna soru sorup, birinin soru sorması ve diğerinin de uzmanlardan oluşmasıyla konuyu daha iyi anlamak için yapılan öğretim sürecine kolej tekniği denir. Bunda tartışma ve uzman grubu 4 veya 5 kişiden oluşur.
Köşeleme tekniği nedir?
KÖŞELEME TEKNİĞİ Köşeleme, öğrencilerin tartışılan konuya ilişkin farklı cevaplar veya çözümler olduğunda, kendi fikirlerine dayanarak kendilerini temsil ettiğini düşündükleri köşeye giderek cevaplarını sundukları bir tekniktir.
Philips 66 tekniği nedir?
Philips 66 yöntemi adını Hillsdale College’dan Donald Philips’ten alır. Yöntemin amacı, konferanslar gibi birçok kişinin katıldığı ortamlarda katılımcıların fikirlerini, görüşlerini ve sorularını toplamak ve organize etmektir [1]. Bunu başarmak için toplantı katılımcıları küçük gruplara ayrılır.
Workshop tekniği nedir?
Atölye, bireylerin ortak bir konu üzerinde çalışıp, düşünüp, öğrenmelerine olanak sağlayan uygulamalı bilimsel öğretim tekniğidir. Atölye; konu alanlarına odaklanan ve özellikle yüksek düzeyli bilişsel süreçleri içeren akademik bilgi transferi uygulamalarında tercih edilen bir uygulamadır.
Tartışma çeşitleri nelerdir?
Tartışma türleriTartışma – açık oturum.Sempozyum – beyin fırtınasıPanel – çember.Çatışmalı panel – kısa süreli tartışma gruplarıKolej – fikir incelemesiForum – seminer.
Tartışma anlatım tekniği nedir?
Argümantasyon ifadesi, herhangi bir alanda savunulan bir görüşün yanlışlığını kanıtlamak, o tezi çürütmek veya o tezi değiştirmek için makalelerde kullanılan bir ifade biçimidir. Argümantasyon ifadesinin bazı genel özellikleri şunlardır: Eleştiri, ale, deneme vb. gibi görüş yazılarında ağırlıklı olarak kullanılır.
Anlatım yönteminin teknikleri nelerdir?
Anlatım Yöntemi Teknikleri Anlatım (Konferans) Gayriresmi Öğretmen Konuşması Brifing (Sunum) Deklarasyon (Basın Bülteni) Nutuk (Söylev) Konferans.
Tartışma mantığı nedir kısaca?
Bir grubun diğer bir grubun yönetimi altında, belirli bir düzen içinde, hepsini ilgilendiren konular üzerinde ve belirli bir amaçla karşılıklı tartışmalarıdır.